Foto cursus

Basis cursus fotografie Groningen

Dag cursus basisfotografie Groningen

Heb je een camera waar je meer uit kan halen en gebruik je die nog steeds op de automatische stand?

Wil je je verdiepen in de techniek van de fotografie en meer halen uit je foto’s?

Schrijf je dan in voor een basis cursus fotografie. In deze cursus leer je omgaan met jouw fotocamera en hoe je de instellingen kunt toepassen tijdens bijvoorbeeld een portretfoto of een vakantiefoto. Je leert omgaan met de invloed van het daglicht en laat dat in jouw voordeel werken.

Wanneer?

1 maart van 10:00 tot 17:30

Waar gaan we mee aan de slag?

– Sluitertijd
– Diafragma
– Iso waarde
– Scherpte diepte
– Compositie
– Histogram
– Belichtingsmeter

Locatie:

Mijn fotostudio, Stavangerweg 21-10 Groningen.

Kosten.

Kosten €85,- pp incl lunch.

Max 8 personen per cursus.

10:00 – 12:00

Fotografie theorie. Leer hoe je diafragma, iso en sluitertijd moet instellen op je camera.

12:00 – 12:30

lunch

12:30 – 17:30

Praktijk. Je krijgt verschillende opdrachten waarmee je leert je camera te bedienen op de handmatige stand. Kom er achter wat je nog meer met je camera kan naast de automatische stand. 

Kort stukje theorie.

Praktijk. De finale opdracht. Je hebt nu kunnen oefenen en weet hoe je je camera kan bedienen. Nu gaan we een stapje verder en een hele toffe foto maken. 

Vervolg cursus fotografie

Ken je de fotografie basis al? Ben je toe aan de volgende stap? Geef je op voor de vervolg cursus fotografie.

Wat gaan we behandelen?

– Sluitertijd.​

– Diafragma.​

– Iso.​

– Compositie.​

– Gebruik van licht.​

– Werken met lijnen.

– Leer kijken naar je eigen foto’s en deze te verbeteren. ​

– Werken met een model.​

– Werken met veranderende licht omstandigheden.​

Wanneer:

Nieuwe data’s volgen binnenkort.

Locatie:

Mijn fotostudio, Stavangerweg 21-10 Groningen.

Kosten.

Kosten €85,- pp. Max 8 personen per cursus.

 

 

Les 1:

Een opfrisser, hoe zat het nou ook allemaal met die instellingen? Hoe bepaal je een compositie. Snel leren schakelen met je instellingen.

Les 2:

We gaan op pad de stad in. Ga aan de slag en fotografeer verschillende onderdelen in de stad. Dat is een uitdaging aangezien het donker is. 

Les 3:

Het echte werk, hoe fotografeer je een model die je niet kent. We bespreken vooraf hoe je het beste een model kan fotograferen. Vervolgens mag je dit in praktijk brengen.

Cursus photoshop

Wil jij meer leren over photoshop? Photoshop is een heel lastig programma met veel opties. Wil jij hier meer over leren? In een 1 op 1 cursus leer ik je de basis van photoshop. Ook is het mogelijk een cursus op maat te maken die past bij wat jij al kan of wat jij graag wil leren.

Inhoud

– 1 op 1 photoshop les.

– Foto’s bewerken in camera raw.

– Alle basic’s van photoshop.

– Verschillende huiswerk opdrachten.

– Jouw persoonlijke leerpunten in photoshop. 

De lessen zijn als volgt ingedeeld.

Les 1: Leer alle basic’s van photoshop. Alle opdrachten doe ik jou voor zodat je die vervolgens met hulp na kan doen. Oefen dit tijdens de huiswerk opdrachten.

Les 2: Korte herhaling van les 1, wat is er blijven hangen en waar zitten er nog vragen? Leer wat je nog meer kan met photoshop. Alle opdrachten doe ik jou voor zodat je die vervolgens met hulp na kan doen. Oefen dit tijdens de huiswerk opdrachten.

Les 3: Deze les zal na een paar weken zijn, waar loop je tegen aan. Wat had je nog willen leren? Dit zullen we allemaal bij langs gaan.

Benieuwd naar de mogelijkheden en kosten? Stuur een mailtje naar info@ehphoto.nl of vul het contact formulier in. 

 

Vraag meer informatie aan

Contact Us